Franczyza szansą dla przedsiębiorców
gastronomia śrem
Coraz więcej sieciowych restauracji nie ogranicza się jedynie do samodzielnego budowania i utrzymywania swoich lokali.
Okazuje się, że z ich punktu widzenia bardzo opłaca się oferowanie współpracy w ramach franczyzy.
Podobny system dotyczy również sieci handlowych, tam pojawia się również określenie ajent.
O co tutaj chodzi? Otóż przedsiębiorca zainteresowany prowadzeniem gastronomicznego biznesu podpisuje kontrakt z daną siecią restauracji.
Sam dysponuje lokalem oraz pewną sumą wkładu własnego, natomiast sieć zajmuje się wystrojem, brandingiem, organizacją logistyki i wdrożeniem standardów.
Z punktu widzenia franczyzobiorcy jest to znaczne ułatwienie.
Nie musi zajmować się marketingiem, ustalaniem menu i budowaniem wizerunku marki, czyli tym, co jest w gastronomii najtrudniejsze.
Zamiast tego ma niejako na wstępie większą szansę na osiągnięcie stabilnego zysku, choć część trafi oczywiście do właściciela marki, który niejako sprzedał licencję na posługiwanie się nią.
To dobre rozwiązanie dla tych, którzy nie mają dużego kapitału do zainwestowania w lokal.