Strategia prowadzenia lokalu gastronomicznego
www.djkayslay.org
systemy detekcji gazu
Prowadzenie lokalu gastronomicznego nigdy nie było i nigdy nie będzie sprawą, która może być zrealizowana przez każdego. Jak się okazuje – gastronomia to w istocie bardzo ciężki kawałek chleba. Na rynku powstaje bardzo wiele, coraz to nowszych lokali gastronomicznych. Jedne powielają działania konkurentów, inne z kolei są przykładem działań kreatywnych. Nie mniej jednak cel jest jeden i przyświeca wszystkim: być o krok przed konkurencją.
Jeśli ta wprowadza nowość – ty wybij się jeszcze bardziej, promocja – ty zrób korzystniejszą, itd. Nie każdy pasjonat gotowania ma jednak pojęcie o prowadzeniu gastronomii. Może wiedzieć jak rozdzielić obowiązki w kuchni, by w efekcie otrzymać wyśmienite danie, nie musi jednak wiedzieć jak zarządzać grupą kelnerów. Naprzeciw takim problemom właścicieli wychodzą niezliczone strategie. Oto jedna z nich:
- Strategia ta polega na pozornie prostych, czterech krokach.
Pierwszym z nich jest budowanie świadomości przez właścicieli lub managerów. Świadomości swojej restauracji, knajpy. Każda powinna być inna, a ta wyjątkowość określana jest przez chęć zdobycia indywidualnie ustalonych celów. Warto przeanalizować sobie jak obecnie wygląda nasza sytuacja oraz co w istocie chcemy osiągnąć za konkretny czas. Działanie bez planu nie przynosi korzyści – bo nie jesteśmy w stanie określić czym te korzyści dla nas są, bywają więc niemierzalne;
- Dobry plan to krok drugi.
Nie da się zaprzeczyć, że musi on być określony w czasie i możliwy do zrealizowania. Plan zawiera zasoby technologiczne, ale również i ludzkie. Oprócz tego: sposób prowadzenia danego punktu, obsługa, itd.;
- Krok numer trzy to oczywiście działanie. A najważniejsze jest to, by odbywało się zgodnie z wcześniej rozpisanym planem.
Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie stwierdzić, czy biznes przynosi efekty, czy należy jednak co nieco zmienić;
- Ostatnim krokiem strategii jest zazwyczaj monitoring, o który lekko zahacza punkt poprzedni. Wszelkie raporty oraz spotkania z pracownikami mają zweryfikować, czy wcześniej stworzony plan był w istocie potrzebny.
.